One year with UngMeistring
In April 2022, the four-year project UngMeistring started in earnest. The project will develop and research the effect of 8 digital self-help and therapist-guided programs for children and adolescents with ADHD, anxiety, depression and eating disorders. What has happened since inception?
You can read more about the UngMeistring project here
During the year, UngMeistring has laid a good foundation for the next few years with initial brainstorming sessions and great insight into the various diagnostic packages. All the packages are well underway, except for depression which we are waiting a bit to start up. Preliminary interviews have been conducted with users and therapists to identify needs. This insight forms the basis for the PhD candidates’ first article. Based on this work, the project is now in the development phase of the programs. The content production team is well underway and works closely with professionals and developers to find the best solutions together.
In May, the stage was also set for the first user tests in Helse Bergen and Helse Fonna. The purpose of this round was to test the concept, design and overall theme of the programmes for ADHD and eating disorders. Engaged young people gave good feedback that will be an important contribution to the road ahead. We find that this way of working provides appropriate feedback and understanding of the group. Close cooperation with a focus on user involvement is essential to reach precisely the given target group, and can lead to a greater extent that the program is actually used and implemented as desired. In Helse Stavanger, the project group also works very well with insight and user testing in the program for anxiety.
We look forward to the continuation of this exciting work.
I Helse Stavanger jobber prosjektgruppen også svært godt med innsikt og brukertesting i programmet for angst. Prosjektgruppen består av arbeidspakkeleder Lars Ravn Øhlckers som er rådgiver ved Klinikk PH barn, unge og rusavhengige i Helse Stavanger, samt psykologstudentene Majen Bjerke og Pia Rygg Hauge. De har også med seg en rekke fagpersoner i referansegruppen, samt en klasse med ungdommer som har psykologi valgfag. Teamet i Stavanger har jobbet godt med innsikt og konsept, og har sammen med et designbyrå utformet første prototype som de har testet på ungdom.
I arbeidspakken H6 IKT- og Pasientsikkerhet har vi jobbet sammen med DigiUng og Digitaliseringsdirektoratet for å utforske hvordan man kan gjøre tilgjengeligheten til MinID for ungdom 13-15 enklere. Vi håper dette kan bidra til at flere tar i bruk digitale tjenester, og at det etter hvert også vil bli enklere å få tilgang til høyeste sikkerhetsnivå for de yngste i befolkningen.
Til venstre ser du psykologstudent Majen Bjerke fra prosjektgruppen H4 Angst som har etablert samarbeid med psykologisklassen ved Stavanger Katedralskole. Disse har fått undervisning om angst, deltatt i fokusgruppeintervju, og vil bidra med